Teslimat ve İade Şartları

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde, tüketiciler için Mesafeli Sözleşme’den cayma hakkı tanımlanmıştır. Yönetmelik hükümlerine uygun şekilde hazırlanan Mesafeli Satış Sözleşmesi, internet sitesi üzerinden yapılan satışlarda satıcı ve tüketici arasında imzalanır.

Mesafeli Sözleşme’nin amacı, tüketicinin alışveriş esnasında ya da sonrasında yaşayabileceği olumsuz durumların önüne geçmektir. 

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğine göre tüketici teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER:

Aşağıdaki durumlarda ve mallarda cayma hakkı kullanımı Yönetmelik uyarınca mümkün değildir:

- ALICI'nın özel istekleri veya onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar (üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye/kişisel ihtiyaçlara özel hale getirilenler, ALICI siparişine istinaden yurt içinden veya dışından ithal/temin edilen özel Ürünler dahil)

-Çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar,

- ALICI’ya teslim edilmesinin ardından ALICI tarafından ambalajı açıldığı takdirde iade edilmesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler, 

-Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı/sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetler

- Genel olarak ilgili mevzuat uyarınca mesafeli satış kapsamı dışında kabul edilen diğer mal-hizmetler ile ALICI'nın ticari/mesleki amaçla satın alma yaptığı haller

- Teslim edildikten sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler